+

    Frankwatching - Social Media

  • Social-update: hoe AI en EU-regelgeving social media vormgeven
    Wow, we zitten nog maar 3 maanden in 2024 en wat een rollercoaster is me dit. Elk detail van onze socialmedia-updates voor je samenvatten … Hm, dat wordt moeilijk, maar ik vond een rode draad voor je. Dit jaar staat in het teken van gigantische verschuivingen gedreven door (je raadt... Read more »
  • De toekomst van online vindbaarheid: social search via Instagram, TikTok & meer
    Social search wordt steeds belangrijker. Vooral omdat Gen Z steeds vaker platforms als Instagram en TikTok gebruikt voor hun zoekbehoeften. Deze verschuiving is een belangrijke verandering in hoe merken en individuen online zichtbaarheid en engagement kunnen benaderen. Ik duik in de complexiteit van social search en stel dit tegenover traditionele... Read more »
  • Zo zoek (én vind) je de juiste connecties op LinkedIn
    Persoonlijk vind ik de mogelijkheid om slim te kunnen zoeken een zeer krachtige functie van LinkedIn. Daardoor kun je makkelijk in contact komen met je doelgroep. De kracht van LinkedIn schuilt niet alleen in jouw eerstegraads netwerk (jouw connecties), maar zeker ook in je tweedegraads netwerk. Welke personen kennen jouw... Read more »
  • Hoe bol, WNF, Adobe & meer merken Threads gebruiken
    Welkom bij Instagram Threads. Bedrijven zetten Threads op hun eigen manier in om dichter bij hun doelgroep te komen. Ze delen updates, aanbiedingen en leuke feitjes om hun merk onder de aandacht te brengen. Dit doen ze op een luchtige en laagdrempelige manier. Leer wat dit eenvoudige en effectieve platform... Read more »
  • LinkedIn voor het onderwijs: maak van je bedrijfspagina een onderwijspagina
    Docententekort, een terugloop in de aanwas van nieuwe leerlingen en studenten, lastig om stageplaatsen te vinden… Zomaar een paar uitdagingen waar je als communicatiespecialist van een school mee te maken kan hebben. Of je nu werkzaam bent in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, MBO, HBO, universiteit, of bij een particulier opleidingsinstituut:... Read more »
  • VideoMaster het algoritme van Instagram Reels: zo laat je jouw account groeien
    Wist je dat Reels dé manier zijn om hard te groeien op Instagram? Yep, het is echt waar! Instagram geeft Reels namelijk een extra zetje met hun speciale algoritme, net als TikTok. Maar hoe werkt dat dan? Welke Reels krijgen dat extra duwtje? En hoe kun jij hier nou het... Read more »
  • Leer van de top 10 CEO-accounts op LinkedIn [onderzoek]
    Lang niet alle CEO’s benutten de volle potentie van LinkedIn. Terwijl het platform enorm veel te bieden heeft voor C-Level. Wat onderscheidt de top 10 CEO’s uit het recente ‘LinkedIn CEO TOP 100’-onderzoek van de rest? In dit artikel duik ik in de onderzoeksresultaten en deel ik praktische tips. Mensen... Read more »
    +

    Team5pm

  • VideoVolkswagen gets 20% more out of their budget with an online-first commercial
    Volkswagen achieves 20% more impact with online-first for a completed view Last year Volkswagen launched the amazing TV commercial (TVC) “Afscheid” in collaboration with Dentsu. A man cries in his car, not because he bought a new Volkswagen, but because he has to say goodbye to his old one. A... Read more »
  • these are the do’s and don’ts for brands on TikTok in 2024
    #1: TikTok is a huge traffic driver for brands We all know the American phrase ‘TikTok made me buy it’. Creators that test products in viral videos, resulting in sold out shelves and online stock. But can a brand also do this? Yes, absolutely! We created a pilot for bol... Read more »
  • VideoVideothis is how HEMA unlocks the great potential of TikTok
    TikTok is a search engine  Besides TikTok being a platform where products are sold out within no-time, and creators get world wide fame within a few hours, the platform also entered the market as the favorite search engine of Gen Z. Yes, you read that correctly. This generation prefers quick... Read more »
  • Videoteam5pm introduces ‘Attention Ads’
    Attention Ads: create strong commercials that fit the online world That's why Team5pm introduces 'Attention Ads' - a new, integrated way of creating and distributing effective digital-first commercials. By playing by the rules of the online world your brand will not only be able to grab your viewer's attention, but... Read more »
  • creating an online ad? Big chance you’re missing out on opportunities!
    Modern age viewing behaviour changed advertising When we think of traditional style TV advertising, the best practice has been to slowly build up to the action.  But now in an on-demand online world, viewer behaviour has changed.  Being targeted with an ad feels more and more like a hard-core interruption... Read more »
  • mastering social seo: rank high with short-form video
    73% of consumers prefer to watch a short-form video to discover new products (wyzowl, 2022). So how does social SEO work on each platform? Does this mean that the younger generation only watches short videos? No! According to YouTube’s Culture and Trends Insights team, 59% of Gen Z watch longer... Read more »
  • Maximising your brand’s visibility: a guide to Social SEO
    The importance of short-form video content for your brand The popularity of short-form content is in our day and age rapidly rising and during the new year this won’t change. In fact, 90% of global marketers will increase or maintain their investment in short-form videos this year. So, what is... Read more »