+

    Frankwatching - Social Media

  • Hashtags zinloos? Niet als je met unieke thema-hashtags werkt
    “Ik klik zelf eigenlijk nooit op hashtags, dus volgens mij hebben ze niet zoveel nut.” Herkenbare gedachte? Dan alvast tip één: klik juist op de hashtags die je onder je eigen post zet. Je wil op z’n minst weten of je in goed hashtag-gezelschap bent en waar je potentieel naar... Read more »
  • Zo beïnvloed je het brein van je LinkedIn-volgers [8 content-tips]
    We worden dagelijks overspoeld met marketingprikkels. Vaak zijn we deze na enkele seconden alweer vergeten of worden ze niet eens bewust waargenomen. Dat is ook niet zo vreemd, want het is onmogelijk om bij elke prikkel een bewuste beslissing te nemen. Dat zou domweg te veel energie kosten. In plaats... Read more »
  • B2B-influencer marketing op LinkedIn: de do’s & dont’s
    We zijn het inmiddels gewend: bij het openen van onze favoriete social apps vliegen de influencers ons om de oren. De een prijst de nieuwste iPhone aan, de ander een geweldige Amazon-hack en weer een derde verspreid in geuren en kleuren (ongevraagd) liefdesadvies. Waar we al die invloeden eerst nog... Read more »
  • Zo creëer je het bruisbaleffect op LinkedIn
    Veel bedrijven hebben een eigen bedrijfspagina op LinkedIn. Hartstikke mooi, want dat is een mooie uitvalsbasis om waardevolle content te delen. Maar helaas stopt het voor de meeste bedrijven daar. Dat is ontzettend jammer én onnodig, want wanneer je als bedrijf echt impact wil hebben, dan kun je niet zonder... Read more »
  • De voor- en nadelen van virtuele influencers
    Heb je weleens getwijfeld aan de ‘echtheid’ van een persoon op social media? Dat zal je steeds vaker overkomen door de enorme toename aan ‘virtuele influencers’. Een contract met een virtuele influencer heeft veel voordelen, maar ook een aantal nadelen. Is deze ontwikkeling voor jouw bedrijf interessant om in de... Read more »
  • Algoritme-wijzigingen, branded content & 5 andere LinkedIn-updates
    Wil jij graag op de hoogte zijn van de nieuwste LinkedIn-updates en -functies? In dit artikel deel ik er 7 en vertel ik je hoe je ze succesvol kunt inzetten. 1. Je feed via je mobiel instellen LinkedIn toont automatisch de relevantste berichten in de tijdlijn van LinkedIn. Deze zijn... Read more »
  • Beste netwerk: deze 11 clichés willen we nooit meer zien op LinkedIn
    Een origineel LinkedIn-bericht schrijven is een hele kunst. Ja, ook (of misschien juist) als je ChatGPT of een andere AI-tool gebruikt. En dan lijkt de lijn van wat je op LinkedIn ‘mag’ delen en wat op Facebook of in je dagboek thuishoort soms ook nog eens behoorlijk dun. Welk type... Read more »
    +

    Team5pm

  • Creating an online ad? Big chance you’re missing out on opportunities!
    Modern age viewing behaviour changed advertising When we think of traditional style TV advertising, the best practice has been to slowly build up to the action.  But now in an on-demand online world, viewer behaviour has changed.  Being targeted with an ad feels more and more like a hard-core interruption... Read more »
  • Mastering Social SEO: rank high with short-form video
    73% of consumers prefer to watch a short-form video to discover new products (wyzowl, 2022). So how does social SEO work on each platform? Does this mean that the younger generation only watches short videos? No! According to YouTube’s Culture and Trends Insights team, 59% of Gen Z watch longer... Read more »
  • Maximising your brand’s visibility: a guide to Social SEO
    The importance of short-form video content for your brand The popularity of short-form content is in our day and age rapidly rising and during the new year this won’t change. In fact, 90% of global marketers will increase or maintain their investment in short-form videos this year. So, what is... Read more »
  • VideoVTubers: will the most popular influencers become virtual in the future?
    What are VTubers? VTubers stands for "Virtual YouTubers" and they are virtual characters active on YouTube and other video platforms. The term was first used by Kizuna AI, a creation of the Japanese technology company Activ8. Although she was the first VTuber, she's no longer the only one. Popular VTubers... Read more »
  • Team5pm expands in the Nordics with a Stockholm-based team
    YouTube Strategist Stijn Smulders runs the Team5pm Nordics location as Managing Director, together with former We Are Era Nordics CEO and COO Natalie Tideström Heidmark and Nicolin Lillhage - as Co-founders. The team of thirteen video specialists from Sweden, Norway, Denmark and Finland combines in-depth knowledge from YouTube, TikTok and... Read more »
  • 3 YouTube trends that will boost your video strategy in 2023
    YouTube trend #1: YouTube steps up its fight against TikTok with Shorts monetisation With the launch of YouTube Shorts in July last year, YouTube took on short-form platform TikTok. Every month, more than 1.5 billion YouTube users consume the iconic, vertical videos of up to 60 seconds. This battle became... Read more »
  • YouTube is moving into podcasts and this is what you need to know
    YouTube as the podcast platform According to Luminate's Podcast 360 Report, YouTube is the most popular platform to listen to podcasts in America. Same counts for the Netherlands, where YouTube is also becoming a more and more popular place to listen to and watch podcasts. For instance, the search volume... Read more »