+

    Frankwatching - Social Media

  • Een ambassadeursprogramma in 5 concrete stappen [+ infographic]
    Denk je aan een ambassadeursprogramma voor je medewerkers? In dit artikel leg ik je in 5 stappen uit hoe dat werkt, inclusief overzichtelijke infographic. Randvoorwaarden Voordat je van start gaat met het maken van je plan, is het aan te raden om een aantal randvoorwaarden te checken: Checklist Kernwaarden Intrinsieke... Read more »
  • 6 socialmedia-trends om je op te focussen in 2023 [onderzoek]
    Je hebt het misschien wel gemerkt of gelezen: social media zetten dit jaar vol in op AI-features en communities krijgen (nog steeds) veel aandacht. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor je socialmedia-strategie? En met welke socialmedia-trends moet je rekening houden in 2023? Ik deel de opvallendste inzichten uit recent onderzoek in... Read more »
  • BeReal voor employer branding: wat is mogelijk?
    Hoe werkt BeReal? En is de app ook interessant voor je employer branding? Wij testten het voor je uit, de resultaten deel ik in dit artikel. Wat is BeReal? BeReal, een naam die je als marketeer ongetwijfeld voorbij hebt horen komen het afgelopen jaar. De socialmedia-app is al sinds 2020... Read more »
  • 10 socialmedia-trends om in 2023 rekening mee te houden [infographic]
    Blijft Facebook het grootste platform? Is video nog steeds een goede contentvorm om in te zetten op social media? En waar legt TikTok dit jaar de focus op? De digitale wereld staat niet stil en dat is zeker niet anders bij de verschillende social-mediaplatformen. Maar wat kun je verwachten dit... Read more »
  • Nieuw! Leadformulieren op Instagram & LinkedIn
    Op Instagram en LinkedIn zijn recentelijk leadformulieren toegevoegd aan bedrijfspagina’s. Dit geeft bedrijven nieuwe en interessante extra opties! Wat zijn leadformulieren precies, en wat kun je ermee? Dat vertel ik je in dit artikel. Wat is een leadformulier? Een leadformulier is een online formulier dat bedrijven kunnen gebruiken om potentiële... Read more »
  • Nieuw tijdperk voor social media: van gratis naar pay-to-play
    ‘Als iets gratis is, ben jij het product.’ Dit horen we wel vaker als het gaat om social media en andere online platforms. Met jouw gegevens konden deze sites geld verdienen, met name via advertenties. Maar het tij is aan het keren. Twitter, Facebook, Instagram en Snapchat hebben allemaal stappen... Read more »
  • Nieuw: LinkedIn-posts inplannen voor bedrijfspagina’s
    Op persoonlijke profielen was het al een paar maanden mogelijk, maar nu kun je dan ook eindelijk posts inplannen op LinkedIn bedrijfspagina’s. Hoe plan je een bericht in op LinkedIn en waar vind je die ingeplande berichten terug? Ik praat je bij in dit artikel.  Als het op handige features... Read more »
    +

    Team5pm

  • Mastering Social SEO: rank high with short-form video
    73% of consumers prefer to watch a short-form video to discover new products (wyzowl, 2022). So how does social SEO work on each platform? Does this mean that the younger generation only watches short videos? No! According to YouTube’s Culture and Trends Insights team, 59% of Gen Z watch longer... Read more »
  • Maximising your brand’s visibility: a guide to Social SEO
    The importance of short-form video content for your brand The popularity of short-form content is in our day and age rapidly rising and during the new year this won’t change. In fact, 90% of global marketers will increase or maintain their investment in short-form videos this year. So, what is... Read more »
  • VideoVTubers: will the most popular influencers become virtual in the future?
    What are VTubers? VTubers stands for "Virtual YouTubers" and they are virtual characters active on YouTube and other video platforms. The term was first used by Kizuna AI, a creation of the Japanese technology company Activ8. Although she was the first VTuber, she's no longer the only one. Popular VTubers... Read more »
  • Team5pm expands in the Nordics with a Stockholm-based team
    YouTube Strategist Stijn Smulders runs the Team5pm Nordics location as Managing Director, together with former We Are Era Nordics CEO and COO Natalie Tideström Heidmark and Nicolin Lillhage - as Co-founders. The team of thirteen video specialists from Sweden, Norway, Denmark and Finland combines in-depth knowledge from YouTube, TikTok and... Read more »
  • 3 YouTube trends that will boost your video strategy in 2023
    YouTube trend #1: YouTube steps up its fight against TikTok with Shorts monetisation With the launch of YouTube Shorts in July last year, YouTube took on short-form platform TikTok. Every month, more than 1.5 billion YouTube users consume the iconic, vertical videos of up to 60 seconds. This battle became... Read more »
  • YouTube is moving into podcasts and this is what you need to know
    YouTube as the podcast platform According to Luminate's Podcast 360 Report, YouTube is the most popular platform to listen to podcasts in America. Same counts for the Netherlands, where YouTube is also becoming a more and more popular place to listen to and watch podcasts. For instance, the search volume... Read more »
  • Sonic branding helps the effectivity of your YouTube ad
    To answer this, research division Team5pm Labs conducted a sonic branding study in collaboration with marketing specialist Erik Kostelijk, TAMBR and Fairtrade Original. Spoiler alert: YouTube ads with customised audio score higher on brand recall, brand preference and are more fun to watch. This is how it works.. What is... Read more »