+

    MarketingTribune.nl | RSS | rss

  • 43 procent Nederlanders betaalt liefst contactloos
    De jaarcijfers van de Betaalvereniging Nederland over betaaltransacties in 2021 laten zien dat ons betaalgedrag is veranderd. Vooral contactloos betalen is zeer populair, ziet ook ING.... Read more »
  • Basic-Fit lanceert campagne "Make Fitness a Basic"
    Beweging is een essentieel onderdeel van ons leven om gezond te blijven. Basic-Fit onderstreept dit samen met lead agency Dept in een nieuwe communicatiestrategie met een andere uitleg voor het woord ‘basic’. De eerste campagne, “Make Fitness a Basic”, is gelanceerd in vijf Europese landen.... Read more »
  • [column] Zelfs de grote jongens schieten nog steeds graag met hagel
    Hoe is het met je cx-focus? Heb je wel de goede instelling om 100 procent-klantgericht te zijn? Of word je soms zo moe van al dat klantengezeur… Punt is natuurlijk dat je collega’s wel cx-gericht bezig zijn, en je zo met gemak passeren.... Read more »
  • SuperRebel ontwikkelt ID Lumiforte
    Sudlac SAS en Mardenkro, twee bedrijven die tuinbouwcoatings produceren, gaan onder een nieuwe naam verder: Lumiforte. SuperRebel Agency ontwikkelde de nieuwe naam en identiteit van het bedrijf.... Read more »
  • Loyals start bureaugroep, wil 12 overnames doen
    Digital agency Loyals breidt verder uit en wordt een multidisciplinaire bureaugroep voor het middenbedrijf. Daarnaast heeft Loyals Group onlangs het videocontentbureau PPCRN en e-commerce specialist Stimmt ingelijfd.... Read more »
  • Lexus krijgt filmrol in Moonfall
    In de nieuwe sciencefiction film Moonfall speelt de Lexus een cruciale rol in het redden van de wereld. Onder andere Halle Berry zal de auto besturen.... Read more »
  • [column] Deep learning versus gerechtvaardigd belang
    Recent las hij in een vakmedium hoe deep learning nog werd bejubeld als alternatief voor third party cookies. Norbert Mirani deelt in deze bijdrage wat kritische gedachten.... Read more »
    +

    Webiteers

  • Jouw online marketing uitbesteden of toch zelf doen? Ontdek de verschillen - Webiteers
    Jij wilt met jouw bedrijf online vindbaar zijn en het liefst met alle relevante zoekwoorden in de top 5 staan. Je bent ervan overtuigd dat je alleen dan het maximaal mogelijke aantal nieuwe klanten aan zult trekken. Om dit te bereiken, zul je moeten investeren in jouw online marketing. Maar... Read more »
  • On page SEO en inzichten uit Google Search (Console)
    Wat is er nodig om meer zichtbaarheid te creëren met bestaande pagina's? Dit is een belangrijke vraag, maar is niet altijd eenvoudig te beantwoorden. Met het toepassen van on page SEO is hierin vaak de eerste slag te slaan.  Dit blog gaat verder in op de on page SEO factoren... Read more »
  • Content optimalisatie – Verbeter bestaande content
    Het is zonde om niet het maximale te halen uit je bestaande content. Met content optimalisatie is de tijd en energie die je gestoken hebt in het creëren van content niet voor niets geweest.... Read more »
  • Wervende tekst schrijven - 14 tips voor een pakkende tekst
    Content creatie is één van de belangrijkste onderdelen van inbound marketing. Maar wanneer je het gevoel hebt dat jouw blog of website amper wordt gelezen, is het lastig om jezelf te motiveren om meer content te creëren. Om je lezers vast te houden, zul je wervende teksten moeten schrijven, aansluitend... Read more »
  • Webinar effectief opvolgen met marketing automation - Webiteers
    Communicatie is een belangrijk aspect rondom een webinar. Je wilt deelnemers aantrekken, op de hoogte houden van het webinar en na afloop een recording sturen. Hoe zorg je ervoor dat die communicatie precies op het juiste moment plaatsvindt? En hoe kan marketing automation daar een rol in spelen? ... Read more »
  • Een webinar organiseren? Hoe start je en wat heb je nodig? - Webiteers
    In de huidige samenleving nemen webinars een steeds belangrijkere plek in. Niet heel gek dat ook meer organisaties de voordelen van webinars inzien en deze gaan organiseren. Het geven van een webinar kost veel tijd en effort. Maar waar begin je en wat heb je allemaal nodig?... Read more »
  • Het succesvol opzetten van een social media strategie
    Het social media gebruik zit nog altijd in een stijgende lijn en is daarom een grote bron voor ondernemers. Social media is tegenwoordig dé plek om je bedrijf te promoten en in de spotlight te zetten. Een social media strategie is dan ook erg belangrijk voor ondernemers om te hebben.... Read more »
    +

    Marketingfacts

  • YouTube voor B2B-merken: 7 succesvolle voorbeelden
    Ondanks de enorme populariteit van YouTube zetten - verbazend genoeg - maar weinig Nederlandse merken YouTube succesvol in. En nog minder B2B-merken hebben YouTube als een speerpunt in hun marketingstrategie. Maar als je goed zoekt, zijn er ook meerdere succesvolle B2B-merken te vinden: hierbij zeven succesvolle voorbeelden en hun contentstrategie.... Read more »
  • Hoofdstuk 2 van het NIMA MarketingFacts Jaarboek: Brand Management #adv
    Brand Management draagt bij aan het sneller groeien van een merk, het genereren van meer omzet en het realiseren van betere bedrijfsresultaten. Dit maakt ‘het merk’ een van de meest waardevolle bezittingen die ondernemingen hebben. Leer alles over hoe Brand Management ingezet kan worden en hoe dit in de praktijk... Read more »
  • Thought leadership effectief organiseren binnen je B2B-organisatie
    Thought leadership kan een effectief hulpmiddel zijn voor je B2B-organisatie. Om thought leadership succesvol te implementeren is het van belang dat de hele organisatie dit proces begrijpt. Aan de hand van de 6 fasen uit the leading thought leadership framework (2019) leg ik je uit hoe je thought leadership effectief organiseert binnen... Read more »
  • Marketing the Rainbow: Het gevecht van de wodka’s
    Ik schreef eerder al over queer beer en gay wijn, nu is het podium voor regenboogwodka’s. De wodka*-merken strijden al tientallen jaren om regenboogaandacht. Een reden voor het succes van alcoholische dranken op de LHBT-markt is de hogere alcoholconsumptie in deze groep - en helaas ook de hogere prevalentie van alcoholisme. Een andere is... Read more »
  • Covey’s perspectief op CX-transformatie
    Waarom is het zo moeilijk om CX bovenaan de agenda te krijgen in mijn organisatie? Hoe kan ik meer urgentie voor CX creëren? Het voelt alsof ik de enige ben die echt om CX geeft. Klinkt dat bekend? Het zijn maar enkele van de FAQ’s en opmerkingen die ik ontvang... Read more »
  • Kosteloos trainingen volgen bij SRM met STAP-subsidie #adv
    Op 1 maart 2022 treedt hij in werking, de STAP-subsidie. Als werkende óf werkzoekende kun je dan een budget van €1.000,- per jaar aanvragen om te investeren in jouw verdere ontwikkeling. En het mooie is: hiermee kun je maar liefst 54 SRM-trainingen kosteloos volgen. Zo werk je dus gratis aan... Read more »
  • Barry van Ruiven (SEABASS): Een passioneel verhaal is de basis van succes #SPON
    Aan het strand liggen en een goed idee krijgen, dat zal vast meer mensen overkomen. Maar alleen degene met ondernemersbloed zal dat goede idee handen en voeten geven en een uniek merk neerzetten. Dat deed Barry van Ruiven (ex-CEO MediaMarkt), die met zijn duurzaam geproduceerde swimwear SEABASS de wereld wil... Read more »
(Bezocht 31 times, 2 visits today)

Pin It on Pinterest

Share This
Mijn Web Nieuws