+

    MarketingTribune.nl | RSS | rss

  • Nieuwe Telecommunicatiewet: wat mag, wat kan en wat werkt?
    De nieuwe Telecommunicatiewet met de opt-in voor telemarketing gaat op 1 juli a.s. in. Daarmee gaan we in Nederland van een bel-me-niet naar een bel-me-wel regime. Een poging om met wetgeving de groeiende ergernis bij consumenten tegen te gaan.... Read more »
  • Fieldmarketing zonder persoonlijk contact? Als het moet dan kan het!
    Wat doe je als fieldmarketing je vak is, maar ontmoetingen met mensen een lange tijd niet meer mogen? Bij Opvallers maken ze van de nood een deugd: smart sampling, een datawarehouse en unieke datatools die merken en retailers nieuwe inzichten kunnen geven.... Read more »
  • Lowlander vraagt subsidie op bierdrinken aan
    Biermerk Lowlander vraagt subsidie op het drinken van bier aan. 'Want met de Cool Earth Lager versnelt Lowlander de herbeplanting van het Waddengebied.'... Read more »
  • EK-commercial Jumbo scoort het best op emotionele beleving
    Nu Nederland de volgende ronde van het EK heeft gehaald is de oranjegekte losgebarsten. Ook merken willen scoren dit EK, met als resultaat een ruime selectie aan EK-commercials op de buis. Validators onderzocht het effect van vijf opvallende EK-commercials op de emotionele beleving van de kijker.... Read more »
  • Nieuwe merkstrategie en campagne Yacht
    Met de pay-off ‘Pushing Horizons’ lanceert HR-dienstverlener Yacht vandaag een merkstrategie en campagne. Reclamebureau Roorda tekende voor de creatieve uitwerking.... Read more »
  • [column] Brandr 16: Merk-imago
    Vandaag in 'Brandr' onderzoekt professor Giep Franzen de werking van het merk-imago. 'Mensen laten zich bij de keuze tussen merken mede leiden door de overeenstemming tussen hun gepercipieerde zelf, en het imago van de relevante merken.' Hoe dan precies?... Read more »
  • DHL Parcel maakt enorme groei door
    DHL Parcel heeft een enorme groei doorgemaakt. Het bedrijf zag zijn marktaandeel in een paar jaar tijd van 10 naar 35 procent stijgen. Dat komt neer op een verviervoudiging van het aantal verstuurde pakketten van 50 miljoen naar 200 miljoen.... Read more »
    +

    Time2Choose

  • Piramide van Maslow: ken de behoeftes van je klanten
    Waarom maken mensen zich zo druk als de batterij van hun telefoon bijna leeg is? Er zijn belangrijkere dingen in de wereld. First world problems […] Het bericht Piramide van Maslow: ken de behoeftes van je klanten verscheen eerst op Time2Choose.... Read more »
  • Gratis website maken is grote fout
    Je zult het met me eens zijn dat een website als Bol.com een grotere waarde heeft dan die van de bakker op de hoek. Immers, […] Het bericht Gratis website maken is grote fout verscheen eerst op Time2Choose.... Read more »
  • Research: Kansen in de Corona CRISIS
    Wereldwijd heeft het inmiddels bekende virus COVID-19 de wereld in zijn greep. Uitgeroepen tot een pandemie, hebben veel landen maatregelen getroffen die de maatschappij ernstig […] Het bericht Research: Kansen in de Corona CRISIS verscheen eerst op Time2Choose.... Read more »
  • Online marketing blijkt de reddingsboei tijdens COVID-19
    Concurrenten die hun producten wél via internet aanbieden draaien goede zaken. Die omzet stelt ze in staat om verder te investeren. De nare realiteit is […] Het bericht Online marketing blijkt de reddingsboei tijdens COVID-19 verscheen eerst op Time2Choose.... Read more »
  • Uitgebreide marketing begrippenlijst
    De wereld van internet en marketing zit vol met jargon en begrippen die geleend zijn uit het Engels. Door de grote snelheid van innovatie en […] Het bericht Uitgebreide marketing begrippenlijst verscheen eerst op Time2Choose.... Read more »
  • Hoe een mobile first redesign klanten afschrikt
    Stilstaan is achter uit gaan. Dat weten we. Dus om de zoveel tijd moeten we vernieuwen om te concurreren. Vaak brengt dat een verbeterde ervaring […] Het bericht Hoe een mobile first redesign klanten afschrikt verscheen eerst op Time2Choose.... Read more »
  • Time2Choose sluit zich aan bij IAB Nederland
    IAB Nederland is de branchevereniging voor digital advertising en marketing innovatie. IAB versnelt de digitale groei en levert een structurele bijdrage aan de kwalitatieve ontwikkeling […] Het bericht Time2Choose sluit zich aan bij IAB Nederland verscheen eerst op Time2Choose.... Read more »