+

    MarketingTribune.nl | RSS | rss

  • Snackmerk Rewind onthult maïschips met de smaak van een 9-volt batterij
    Tegenwoordig 'senioren' genoemde mensen herinneren zich wellicht nog die vreemde, maar onweerstaanbare drang om met je tong een 9-volt batterij aan te raken. Is die overdraagbaar naar Gen Z? Het nieuwe snackmerk Rewind brengt het gevoel weer tot leven met ’s werelds eerste maïschips met 9-volt batterijsmaak.... Read more »
  • ACM waarschuwt: winkeliers moeten voldoen aan garantieregels
    De Autoriteit Consument & Markt (ACM) roept verkopers van consumentenelektronica en witgoed op de garantieregels beter na te leven. Jaarlijks ontvangt de ACM duizenden meldingen van consumenten over de slechte afhandeling van garantiekwesties. De grens is bereikt.... Read more »
  • [onderzoek] Kwart Nederlanders past vakantieplannen aan door inflatie
    De zomervakantie is begonnen, maar voor veel Nederlanders ziet de vakantie er dit jaar anders uit dan voorheen. Uit een grootschalig consumentenonderzoek van Nielsen IQ (N=14.000) blijkt dat financiële overwegingen een steeds grotere rol spelen in de vakantieplannen.... Read more »
  • Nederlanders shoppen bewust en digitaal tijdens zomeruitverkoop
    Tijdens de lopende zomeruitverkoop onderzoekt betaalplatform Adyen het koopgedrag van 2.000 Nederlandse consumenten. Uit het onderzoek blijkt dat Nederlanders steeds bewuster winkelen, vaker digitale hulpmiddelen inzetten en verdeeld zijn over retourbeleid.... Read more »
  • [column] De enige merkwaarde die er toe doet
    Merken zíjn zichtbaar. Logisch ook, met hulp van mediabureaus kunnen ze moeiteloos bereik inkopen. Merken krijgen ons ook wel aan het kopen, performancecampagnes verleiden ons links en rechts. Maar de midfunnel? Daar maken weinig merken echt goed gebruik van. Zonde, want juist daar gebeurt het. Dáár ontstaat de emotionele klik.... Read more »
  • [mediabazen] IPG Mediabrands: Edward Knol
    De grootste misvatting in onze industrie? Denken dat losse onderdelen het verschil maken. Een goed doordachte mediamix zonder relevante content? Zinloos. Een techstack vol dashboards zonder strategische keuzes? Even waardeloos. De midfunnel skippen en direct op performance duwen zonder merkbelofte te bewijzen in relevante momenten voor je consument, stop ermee!... Read more »
  • Doritos Loaded lanceert brand experience in Disneyland Paris
    In het themagebied Frontierland van Disneyland Paris is een nieuwe branded eetgelegenheid geopend. In samenwerking met het merk Doritos wordt daar een nieuw snackconcept gepresenteerd: 'Doritos Loaded'.... Read more »
    +

    Webiteers

  • Mobiele Business to Business (B2B) Marketing - Webiteers
    Met de explosieve groei specialistische en educatieve content, zoekt, oriënteert en vergelijkt de B2B-koper meer en meer online. Sales komt pas in actie bij het sluiten van de deal. En steeds vaker speelt een mobiel apparaat een centrale rol in dit gehele proces. Organisaties die mobiel écht omarmen halen meer... Read more »
  • Digitale marketing voor Ansoff groeistrategieën
    Groeien gebeurt regelmatig nog op het klassieke groeimodel van Igor Ansoff. De groeimatrix van Ansoff heeft 2 variabelen: jouw product en de markt waarop je je richt. Deze variabelen vormen 4 verschillende groeirichtingen, waaruit je kunt kiezen:... Read more »
  • Je blog promoten voor meer bereik
    Maak gebruik van sociale media Promoot je blog via email Plaats je blog op andere websites Maak je blog vindbaar Wil je meer weten over het bereiken van je doelgroep? Lees dan de complete gids over inbound marketing:... Read more »
  • Content marketing plan opstellen in 10 stappen - Webiteers
    In dit artikel doorlopen we 10 stappen voor het opstellen van een content marketing plan.... Read more »
  • Online marketing uitbesteden of toch zelf doen? Ontdek de verschillen - Webiteers
    Naast dat je meer aandacht aan online marketing wilt besteden, is het ook van belang om de focus op je dagelijkse bedrijfsactiviteiten niet te verliezen. Daarom zul je een belangrijke keuze moeten maken: ga je de online marketing zelf doen met behulp van een in-house marketeer, besteed je het uit... Read more »
  • On page SEO en inzichten uit Google Search (Console): hoe werkt dit precies? - Webiteers
    Wat is on page SEO? On page SEO heeft betrekking tot de SEO elementen die zich op de pagina bevinden en ook vaak per pagina te beheren zijn. Op deze optimalisaties heb je zelf de meeste invloed, aangezien aanpassingen vaak snel vanuit het CMS door te voeren zijn.... Read more »
  • Content optimalisatie – Het verbeteren van je bestaande content
    Om je zichtbaarheid te vergroten is het niet altijd noodzakelijk om nieuwe content te maken. Bestaande content biedt hierin vaak meer mogelijkheden dan je denkt. Het is daarom goed om content optimalisatie onderdeel uit te laten maken van je marketingstrategie.... Read more »
    +

    Marketingfacts - Daily Feed

  • Verkocht binnen een week! Maar wat leverde je in?
    Dertig bezichtigingen, boven de vraagprijs, binnen een week van de markt. Het klinkt als succes. Makelaars zetten het trots op Funda, LinkedIn en in folders. Maar wat betekent het eigenlijk? Voor de koper? Voor de waarde? Voor het vertrouwen? En belangrijker wat kunnen wij als marketeers hiervan leren?... Read more »
  • Een ATL-campagne die verrast en inspireert? 3 lessen uit de praktijk
    Een ATL-campagne opzetten is spannend, je doet het immers om op te kunnen vallen en je wilt dat dit zeker slaagt. Als marketeer weet je hoe waardevol het kan zijn voor je merkbereik, maar je kan er zoveel kanten mee op. Kies je voor impact of voor bereik? Ga je... Read more »
  • Verslag IIEX Europe 2025: “Kunstmatige intelligentie kan niet zonder menselijk inzicht”
    Met 89 presentaties, paneldiscussies en demonstraties verspreid over twee dagen, stond deze editie van de ‘Insight Innovation Exchange’ in het teken van de herovering van de menselijke maat in een tijdperk vol AI-gedreven innovatie.... Read more »
  • Kunst en prijs: tussen idealisme en marktlogica
    De kunstwereld is haar prijsgevoel kwijt. Terwijl jonge generaties kunst kopen uit verlangen naar betekenis, esthetiek en identiteit, blijft de sector worstelen met onnavolgbare prijsstrategieën en een verdienmodel dat kunstenaars nauwelijks bestaanszekerheid biedt. Wat vroeger werd geleid door reputatie, carrière en institutionele steun, is vervangen door hype en marktgevoel, met... Read more »
  • The state of artificial intelligence; Richting AI-geletterdheid
    Artificial intelligence ‘makes the clock tick’ in 2025. We ervaren een AI-wedloop, ‘AI herschrijft regels en rollen in marketing’ wordt gezegd. Intussen dwarrelt het stof al wat neer en kan worden vastgesteld wat je er intussen echt aan hebt en wat niet, waar deze ontwikkeling toe leidt en welke hiaten... Read more »
      +

      Het BetaBlog

    • Het plafond van de swasticar
      Een correctie door Reuters van een bericht over de autoverkopen in Europa wekte kortstondig de aandacht voor Tesla swasticar. Daarbij vielen twee zaken op. Ten eerste het grote aantal berichten die haaks staan de verkoopcijfers. Tweede, en daar gaat dit artikel vooral over, is de [...] The post Het plafond... Read more »
    • Bitvavo topman goed fout – wat doet de accountant?
      Dankzij een uitstekend artikel in het FD weten we dat de voorman van Bitvavo Nuvelstijn is afgetreden wegens het handel in voorkennis en het overtreden van de witwasregels. Het is niet de eerste keer en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn dat [...] The post Bitvavo topman... Read more »
    • Bescherming van je oren – hoofdzaak voor elke motorrijder
      Als motorrijder hoor je te weten hoe belangrijk bescherming is, dat betreft meer dan kleding en een helm, het geldt ook voor je oren. Aandacht voor goede kleding en helmen is er al heel lang. Dat het gehoor beschermd moet worden is iets van recentere [...] The post Bescherming van... Read more »
    • Berlijn pakt verhuur e-steps aan – einde van asociale businesscase?
      Maandag kopt de Tagespiegel uit Berlijn dat op het ministerie van verkeer wordt gewerkt aan een aanpassing van de wet die de verhuur van e-steps mogelijk maakt. Die dingen zijn in Nederland nog niet toegestaan, in Duitsland wel en met aangescherpte wetgeving moeten de gevaren [...] The post Berlijn pakt... Read more »
    • Plezant geval van frauderende VU studente
      Geschillen tussen onderwijsinstellingen en studenten / scholieren kunnen escaleren. Uiteindelijk zal de Raad van State uitspraak doen. Waar die instantie, voluit “de voorzieningenrechter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State” zich over heeft te buigen is alleen al wat onderwijs betreft een breed [...] The post Plezant geval... Read more »
    • USB kabels hebben niet het eeuwige leven
      Hoe lang gaan USB kabels mee? Wie online zoekt naar het antwoord vindt weinig en wat er staat is weinig overtuigend. Waarom die vraag speelde heeft alles te maken met Samsung devices, want die wijken af van alles dat eerder in gebruik was. Het was [...] The post USB kabels... Read more »
    • Copytrack kiest eieren voor zijn geld
      Voor wie online publiceert is het niet de vraag of, maar wanneer, mail van Copytrack verschijnt. Copytrack is een in Duitsland gevestigd bedrijf dat zegt de auteursrechten van derden te behartigen. De crawlers speuren het web af naar “inbreuken” en bij een hit wordt contact [...] The post Copytrack kiest... Read more »
      +

      Bureau Terdege

    • Iedereen tobt over de toekomst van glasvezel
      Voor de buitenwacht heeft glasvezel de toekomst. De vervanger van koperdraad staat voor modern, snel en een techniek die tientallen jaren mee zal gaan. Dat de bedrijven die dit aanleggen, beheren en huren worstelen met de businesscase is hen onbekend. Toch zal elke gebruiker – helemaal in de consumentenmarkt –... Read more »
    • ANGA COM 2025 – herkenbaar beeld van Duitse FttX markt
      Afgelopen week vond in Keulen ANGA COM plaats, de jaarlijkse grote beurs voor IP signaal en inhoud tot in de woonkamer. Als deze editie iets duidelijk maakte is het wel dat de problemen op de Duitse markt voor elke Nederlander zeer herkenbaar zijn. Ooit coax Ruim twintig jaar geleden was... Read more »
    • “Om 5G businesscase sluitend te krijgen moeten bundels kleiner worden”
      Volgens Lightreading zijn meerdere operators van mening dat de bestaande 5G bundels toe zijn aan herziening. Het artikel is geen clickbait. Dat er subtiel reclame wordt gemaakt voor events van Informa – eigenaar van Lightreading – moet wel in het achterhoofd worden gehouden. Events voor de telecomsector waar op het... Read more »
    • Oorzaken hoge churn Verizon: Trump en prijsverhogingen
      De kwartaalcijfers van Verizon laten zien dat er nu al zichtbare gevolgen zijn van Trump’s politiek. Evenzo is duidelijk dat de er een grens is aan de prijsverhogingen die klanten accepteren. Verizon verloor bijna 290.000 postpaid klanten en kon slechts 137.000 nieuwe prepaid klanten in de boeken opnemen. “Inflatie” Verizon... Read more »
    • Glasvezel verliest vaart – zowel aanleg als activatie
      Dit kwartaal is nog duidelijker geworden dat glasvezel aan vaart verliest. Toezichthouders en commerciële onderzoekers zien in de EU en het VK dat de spade minder vaak in de grond gaat om glas te blazen. Als verklaring gaat in alle landen het verhaal dat de focus is verlegd van aanleg... Read more »
    • Telecom en merken – het blijft verbazen
      In de retail weet men dat merken veel waard zijn en daarom worden die gekoesterd, voor telecom gelden andere regels. Als er een sector is waar merken achteloos gedumpt worden is het wel hier. Wat er in het Verenigd Koninkrijk gebeurt is daar weer een goed voorbeeld van, maar dan... Read more »
    • Waarom stappen we over op glasvezel?
      De uitrol van glasvezel is meer dan een project van aanbieders, de nationale en Europese politiek stuurt ook aan op het overstappen van koper naar FttX. Waarom dat is, lijkt de meeste gebruikers weinig te interesseren. Wie consumenten en zakelijke gebruikers die vraag voorlegt merkt dat veel redenen onbenoemd blijven.... Read more »