+

    MarketingTribune.nl | RSS | rss

  • Jenevermuseum herintroduceert drankmerk Rynbende
    Vandaag zal in samenwerking met het Jenevermuseum tijdens het Jenever Festival te Schiedam de officiële herintroductie van het eeuwenoude drankmerk Rynbende en lancering van haar eerste oude jenever plaatsvinden.... Read more »
  • Albert Heijn verrast met uitgebreid assortiment voor Pasen
    Albert Heijn verstopt de komende twee weken paaseieren in de televisiereclame, de Bonusfolder en op de website ah.nl. Klanten kunnen via de social mediakanalen van Albert Heijn laten weten hoeveel eieren ze hebben gevonden en maken kans op een boodschappencadeaubon van 50 euro.... Read more »
  • Nieuwe klanten Zandbeek
    Na een bureau-oriëntatie koos huizensite Funda voor Zandbeek. Ook Waterschap Limburg kwam na een Europese aanbesteding uit bij het Eindhovense bureau.... Read more »
  • Spin for Life haalt half miljoen op
    Donderdag 23 maart vond de grootste spinningmarathon van Nederland plaats, Spin for Life. Fight cancer, SportCity, SLAM! en Global Media & Entertainment sloegen de handen ineen voor deze actie.... Read more »
  • Jasper Kessels nieuwe directeur Horeca Bierbrouwerij AB InBev
    Jasper Kessels (36) is per 1 april de nieuwe Directeur Horeca van Bierbrouwerij AB InBev. Hij volgt Michele van Spilbeeck op, die na ruim 4 jaar in het Nederlandse horecateam in een andere rol zal starten bij de internationale brouwer.... Read more »
  • Voetbalinternational Nathan Aké in Nike campagne
    Manchester City en Nederlands Elftalspeler Nathan Aké is het gezicht van de nieuwe Nike Underwear Spring/Summer 2023-campagne.... Read more »
  • Eerste NIO house in Rotterdam
    Het Chinese automerk NIO heeft in Rotterdam het eerste NIO House van Nederland geopend. Een plek waar je de auto’s kunt bekijken, maar waar men ook kan ontspannen, inspiratie opdoen, werken, vergaderen en anderen ontmoeten.... Read more »
    +

    Webiteers

  • Mobiele Business to Business (B2B) Marketing - Webiteers
    Met de explosieve groei specialistische en educatieve content, zoekt, oriënteert en vergelijkt de B2B-koper meer en meer online. Sales komt pas in actie bij het sluiten van de deal. En steeds vaker speelt een mobiel apparaat een centrale rol in dit gehele proces. Organisaties die mobiel écht omarmen halen meer... Read more »
  • Digitale marketing voor Ansoff groeistrategieën
    Groeien gebeurt regelmatig nog op het klassieke groeimodel van Igor Ansoff. De groeimatrix van Ansoff heeft 2 variabelen: jouw product en de markt waarop je je richt. Deze variabelen vormen 4 verschillende groeirichtingen, waaruit je kunt kiezen:... Read more »
  • Je blog promoten voor meer bereik
    Maak gebruik van sociale media Promoot je blog via email Plaats je blog op andere websites Maak je blog vindbaar Wil je meer weten over het bereiken van je doelgroep? Lees dan de complete gids over inbound marketing:... Read more »
  • Content marketing plan opstellen in 10 stappen - Webiteers
    In dit artikel doorlopen we 10 stappen voor het opstellen van een content marketing plan.... Read more »
  • Online marketing uitbesteden of toch zelf doen? Ontdek de verschillen - Webiteers
    Naast dat je meer aandacht aan online marketing wilt besteden, is het ook van belang om de focus op je dagelijkse bedrijfsactiviteiten niet te verliezen. Daarom zul je een belangrijke keuze moeten maken: ga je de online marketing zelf doen met behulp van een in-house marketeer, besteed je het uit... Read more »
  • On page SEO en inzichten uit Google Search (Console): hoe werkt dit precies? - Webiteers
    Wat is on page SEO? On page SEO heeft betrekking tot de SEO elementen die zich op de pagina bevinden en ook vaak per pagina te beheren zijn. Op deze optimalisaties heb je zelf de meeste invloed, aangezien aanpassingen vaak snel vanuit het CMS door te voeren zijn.... Read more »
  • Content optimalisatie – Het verbeteren van je bestaande content
    Om je zichtbaarheid te vergroten is het niet altijd noodzakelijk om nieuwe content te maken. Bestaande content biedt hierin vaak meer mogelijkheden dan je denkt. Het is daarom goed om content optimalisatie onderdeel uit te laten maken van je marketingstrategie.... Read more »
    +

    Het BetaBlog

  • Liever een simpele terugtraprem dan heling via Marktplaats
    Sinds een maand tijd is de stadsfiets voorzien van een terugtraprem. De pogingen een gebruikt achterwiel met trommelrem en versnellingen te vinden zijn gestaakt. Het overgrote deel van dat aanbod op Marktplaats is minimaal verdacht en heling blijft strafbaar. De reden om de stadsfiets onderhanden [...] The post Liever een... Read more »
  • Gebedel om gratis publiciteit – niets voor mij
    In de redactiepostbus verscheen een zoveelste poging om aan gratis publiciteit te komen. Hierop zijn twee standaard reacties mogelijk. Negeren of reageren met een afwijzing. Keer op keer veinst de verzender spammer verbazing, want het voorstel is toch zo uniek en waardevol. De mail ziet [...] The post Gebedel om... Read more »
  • Berlijn stemt voor een kleiner parlement – eindelijk
    Vrijdag heeft de coalitie in Berlijn, met een handvol stemmen van de oppositie ingestemd met een wet om het parlement kleiner te maken. Daarmee geeft de regering invulling aan een vonnis van de hoogste Duitse rechters. Het is behoorlijk lastige materie en de impact voor [...] The post Berlijn stemt... Read more »
  • De bouwmarkt moet veranderen om te overleven
    In een van de Duitse kranten stond recent een artikel over bouwmarkt OBI, kort daarna bleek een fietsritje naar de Praxis voor niks. De vestiging bleek te zijn opgeheven. Zitten bouwmarkten in de hoek waar de klappen vallen? OBI De drie letters OBI en het [...] The post De bouwmarkt... Read more »
  • Politiek in Amsterdam en Berlijn in het teken van de klok stilzetten
    Wat de lokale politiek betreft valt er weer het nodige te schrijven over Amsterdam en Berlijn. In beide hoofdsteden draait politiek om het zo lang mogelijk vasthouden aan status. Het liefst wil men de klok stilzetten. Dat burgers en bedrijven tegen steeds meer problemen oplopen [...] The post Politiek in... Read more »
  • Sennheiser een merk dat nu voor iets anders staat
    Om voor de hand liggende redenen is gekeken naar vervanging voor deze Sennheiser en dan blijkt het merk niet meer te bestaan. Dat wil zeggen, voor consumentenproducten. Zoiets gebeurt wel vaker en staat haaks op wat marketeers en merkstrategen decennia hebben verkondigd. Sennheiser In mei [...] The post Sennheiser een... Read more »
  • N26 weer eens in de pers
    De Duitse pers heeft een paar dagen terug weer eens geschreven over N26, een online bank die op dit blog eveneens vaker is genoemd. Ook deze keer is er aanleiding voor de persaandacht negatief. Er zou sprake zijn van een “bedrijfscultuur” die zo giftig is [...] The post N26 weer... Read more »
    +

    Bureau Terdege

  • Duurzaamheid en imago – onderzoek met vreemde resultaten
    Duurzaamheid staat in Nederland en daarbuiten steeds vaker hoog op de agenda. Logisch dat er dus ook partijen komen die willen weten of het positief uitwerkt op het imago en de waardering door klanten. Dat het nog best lastig is zoiets te meten komt duidelijk naar voren bij een onderzoek... Read more »
  • Het onderbelichte probleem van de onverkochte smartphones
    Tot 2020 hebben de meeste makers van smartphones zichtbaar gestuurd op het jaarlijks uitbrengen van nieuwe toestellen. De productie van oudere modellen werd gestaakt om de verkoop van nieuwere en altijd duurdere uitvoeringen te stimuleren. Behulpzaam daarbij was ook de beperkte ondersteuning van Android. Toestellen waren gemaakt voor een levensduur... Read more »
  • Ookla over NPS – voor wie is dat nodig?
    Op basis van metingen in 16 landen stelt Ookla, bekend van Speedtest, dat de waardering voor 5G onder druk staat. Ondanks die daling gaat de NPS omhoog. Iedereen met enige kennis van marktonderzoek en het verschijnsel NPS zal begrijpen dat bij deze bevindingen kanttekeningen te plaatsen zijn. Slechts 16 landen... Read more »
  • E-commerce staat onder druk en dat raakt meer dan de webshops
    Uit meerdere berichten is op te maken dat de e-commerce omzet onder druk staat. Dat na de piek door de pandemie een correctie zou volgen viel te verwachten. Die correctie omvat ook wezenlijk meer dan in de pers wordt vermeld. Lockdown Terug naar het voorjaar van 2020. Scholen, bedrijven en... Read more »
  • Goochelen met cijfers over betalen
    Boodschappen betalen kan contant, met de pinpas of contactloos via de smartphone of een ander device. Banken en leveranciers van betaalautomaten geven allen aan dat contant betalen de meeste tijd vergt. De cijfers die ze daarbij hanteren zijn echter zeer verschillend. Duitse cijfers Volgens de Deutsche Bundesbank kost het betalen... Read more »
  • Hogere omzet en lagere winkel leegstand zijn geen goed teken
    Volgens het Duitse bureau voor statistiek is de omzet in de detailhandel het afgelopen jaar met meer dan 8 procent toegenomen. Vergelijkbare cijfers zullen binnenkort ook verschijnen in andere EU landen. In Nederland verschenen cijfers over een lagere winkel leegstand. Beide berichten zijn geen goed teken. Omzet De hogere omzet... Read more »
  • Wat betekent het einde van gratis geld voor telecom?
    Jarenlang was het zeer makkelijk aan geld te komen, want door de lage rentes was dat bijna gratis. Die tijd is voorbij. Sinds een jaar is de rente langzaam maar zeker omhoog gekropen. Een tijdperk is voorbij. Dat raakt ook de bedrijven die met telecom te maken hebben. Bankencrisis De... Read more »