+

    MarketingTribune.nl | RSS | rss

  • Shuttel en nxt agency verlengen samenwerking
    Mobiliteitsaanbieder Shuttel en PR-bureau nxt agency verlengen hun samenwerking. De afgelopen jaren hebben beide partijen intensief gewerkt aan Shuttels zichtbaarheid en positionering als voorloper in duurzame mobiliteit. Dankzij diverse media-inspanningen, met optredens op onder andere BNR, Radio 1 en Radio Veronica, heeft Shuttel zich nadrukkelijker kunnen profileren binnen de sector.... Read more »
  • Harder Better Stronger wordt Benelux-activatiespecialist
    Het Antwerpse bureau Harder Better Stronger en het Amsterdamse Juice by Harder Better Stronger gaan voortaan samen verder onder één vlag. Met kantoren in Amsterdam en Antwerpen profileert Harder Better Stronger zich als hét merkactivatiebureau voor de gehele Benelux.... Read more »
  • Martijn Kleij benoemd tot CCO van het Jaar
    Martijn Kleij, Chief Commercial Officer van DPD Nederland, is door de Sales Management Association (SMA) uitgeroepen tot CCO van het Jaar. De organisatie prees Kleij onder meer om zijn no-nonsense leiderschapsstijl en zijn focus op het opbouwen en onderhouden van relaties.... Read more »
  • MyPos versterkt Benelux-strategie met Team Lewis
    MyPos, leverancier van betaaloplossingen voor het mkb, heeft PR- en marketingbureau Team Lewis ingeschakeld om zijn zichtbaarheid in de Nederlandse en Belgische markt te vergroten. Het bedrijf, opgericht in 2014, biedt mobiele pinapparaten aan waarmee ondernemers zowel fysieke als online betalingen kunnen accepteren.... Read more »
  • Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan reclame'
    In aflevering 125 van Mijn Marketing is het woord aan Stef de Reeder, senior digital marketeer bij ABN Amro en bestuurslid bij Nima Young Professionals: ‘Effectieve marketing gaat niet om zoveel mogelijk bereik of clicks, maar om het opbouwen van vertrouwen door relevantie.’... Read more »
  • Catawiki zet bewust kiezen centraal in nieuwe campagne
    Catawiki, Europa’s online veilingplatform voor bijzondere objecten, lanceert eind april een nieuwe merkcampagne. Ontwikkeld door creatief bureau Wolfstreet, richt de campagne zich op het tegengeluid tegen het snelle en gedachteloze karakter van hedendaags online shoppen.... Read more »
  • Quest en Ron Blaauw ontwerpen Kroquest-snack
    Medium Quest heeft een wetenschappelijk verantwoorde snack ontwikkeld: de Kroquest. Gezocht werd naar een hapje dat in elk geval vet, suiker en zout zou bevatten, want 'daar slaat ons brein meteen op aan.'... Read more »
    +

    Webiteers

  • Mobiele Business to Business (B2B) Marketing - Webiteers
    Met de explosieve groei specialistische en educatieve content, zoekt, oriënteert en vergelijkt de B2B-koper meer en meer online. Sales komt pas in actie bij het sluiten van de deal. En steeds vaker speelt een mobiel apparaat een centrale rol in dit gehele proces. Organisaties die mobiel écht omarmen halen meer... Read more »
  • Digitale marketing voor Ansoff groeistrategieën
    Groeien gebeurt regelmatig nog op het klassieke groeimodel van Igor Ansoff. De groeimatrix van Ansoff heeft 2 variabelen: jouw product en de markt waarop je je richt. Deze variabelen vormen 4 verschillende groeirichtingen, waaruit je kunt kiezen:... Read more »
  • Je blog promoten voor meer bereik
    Maak gebruik van sociale media Promoot je blog via email Plaats je blog op andere websites Maak je blog vindbaar Wil je meer weten over het bereiken van je doelgroep? Lees dan de complete gids over inbound marketing:... Read more »
  • Content marketing plan opstellen in 10 stappen - Webiteers
    In dit artikel doorlopen we 10 stappen voor het opstellen van een content marketing plan.... Read more »
  • Online marketing uitbesteden of toch zelf doen? Ontdek de verschillen - Webiteers
    Naast dat je meer aandacht aan online marketing wilt besteden, is het ook van belang om de focus op je dagelijkse bedrijfsactiviteiten niet te verliezen. Daarom zul je een belangrijke keuze moeten maken: ga je de online marketing zelf doen met behulp van een in-house marketeer, besteed je het uit... Read more »
  • On page SEO en inzichten uit Google Search (Console): hoe werkt dit precies? - Webiteers
    Wat is on page SEO? On page SEO heeft betrekking tot de SEO elementen die zich op de pagina bevinden en ook vaak per pagina te beheren zijn. Op deze optimalisaties heb je zelf de meeste invloed, aangezien aanpassingen vaak snel vanuit het CMS door te voeren zijn.... Read more »
  • Content optimalisatie – Het verbeteren van je bestaande content
    Om je zichtbaarheid te vergroten is het niet altijd noodzakelijk om nieuwe content te maken. Bestaande content biedt hierin vaak meer mogelijkheden dan je denkt. Het is daarom goed om content optimalisatie onderdeel uit te laten maken van je marketingstrategie.... Read more »
    +

    Marketingfacts - Daily Feed

  • Een handleiding voor marketing in VUCA-tijden
    Ik heb een nieuw acroniem geleerd: VUCA. Het staat voor Volatility, Uncertainty, Complexity and Ambiguity (vluchtigheid, onzekerheid, complexiteit en ambiguïteit) en kennelijk werd dit voor het eerst gebruikt in het begin van de jaren ‘90 door het Amerikaanse leger als reactie op de ineenstorting van de USSR.... Read more »
  • Warc Global Ad Trends: ‘Nieuwsmedia worstelen omdat merken voorkeur geven aan veilige omgeving’
    De advertising-industrie worstelt met een breaking news-probleem. De overvloed aan breaking news - van handelsoorlogen tot gewapende conflicten - trekt weliswaar publiek, maar geen adverteerders naar contentuitgevers en omroepen.... Read more »
  • Wat marketeers kunnen leren van dropshippers
    Dropshipping. Voor veel mensen een vies woord. Snelle jongens met AliExpress-producten, misleidende advertenties en een klantenservice die niet bereikbaar is. Vaak klopt dat beeld. Maar toch… ze doen ook iets goed. Iets waar traditionele marketeers veel van kunnen leren.... Read more »
  • “Nee, ik wil niets kopen…” Hoe LinkedIn beter werkt met oprechte relaties
    Sinds ik “Manager Marketing & Communicatie” in mijn profiel heb staan, lijkt mijn LinkedIn-inbox op een digitale marktkraam. De een na de ander stuurt me een vriendelijk connectieverzoek, vaak met een gezellige noot: “Lijkt me leuk om te verbinden!” of “Wat een interessant profiel heb je!” Inmiddels weet ik beter.... Read more »
  • Branding for Business
    Branding heeft als primair doel om waarde te creëren. Waarde voor de eigenaar van het merk, voor de gebruiker van het merk, voor de mensen die voor het merk werkzaam zijn, voor de investeerders in het merk en voor de omgeving van het merk. Daarom gebruik ik - als Brand... Read more »
      +

      Het BetaBlog

    • Opiniemakers zijn demagogen en erger
      Tijdens een gesprek viel het begrip opiniemakers. Dat was volgens de spreker de term waarmee iemand op tv of radio was aangekondigd. Het viel hem op dat iedereen die zich zo noemt aan de rechter kant van het politieke spectrum zit. Is dat toeval? Het [...] The post Opiniemakers zijn... Read more »
    • Verbod op reclame voor o.a. vliegreizen bekrachtigd door rechter
      De rechter in Den Haag heeft geoordeeld dat de stad het recht heeft reclame voor vliegreizen en nog veel meer dat fossiele brandstoffen verbruikt uit het stadsbeeld te verbannen. Een kort geding van reisbureau TUI en de brancheorganisatie ANVR hierover is op alle punten verloren. [...] The post Verbod op... Read more »
    • Stack de deur uit – rest van Transip volgt
      De opslagdienst Stack van Transip is hier vanaf de start, toen het nog gratis was gebruikt. Sinds een week is het contract voor de dienst opgezegd. Gefaseerd wordt alles bij Transip weggehaald want de alternatieven zijn beter en minder dubieus. Prijzen omhoog – stilstand bij [...] The post Stack de... Read more »
    • Mijn kijk op de fietshelm
      De Nederlandse pers heeft uitgebreid stilgestaan bij het aantal ongevallen van fietsers en de oproep de fietshelm verplicht te stellen. Dit onderwerp is belangrijk, kan rekenen op veel reacties en het is iets waar ik een mening over heb. Valhelm en roedels Als motorrijder, en [...] The post Mijn kijk... Read more »
    • Elke fireside chat is een schande
      Jaren geleden was ik als verslaggever aanwezig op een grote bijeenkomst van een hardware verkoper. In de zaal een paar honderd verkopers, inkopers en techneuten, op het podium in wisselende samenstelling zowat de hele directie die speciaal daarvoor de oceaan was overgestoken. Het podium werd [...] The post Elke fireside... Read more »
    • CBR legt Tesla rijder EMG op – en dat snap ik wel
      Het CBR (Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen) ontvangt in voorjaar 2023 een melding van de politie over het rijgedrag van een Tesla rijder. Op grond van die melding krijgt de bestuurder een EMG (Educatieve Maatregel Gedrag) opgelegd. De bestuurder is het daar niet mee eens. Zijn bezwaar [...] The post CBR legt... Read more »
    • Een positieve post over voetbal dankzij FC St. Pauli
      Dit blog blinkt niet uit in het aantal items over voetbal. Als er al aandacht aan wordt geschonken dan omdat er overduidelijke link is tussen criminaliteit en dat wat vroeger een zinnig tijdverdrijf en volkssport was. Inmiddels is voetbal, en niet alleen de betaalde variant [...] The post Een positieve... Read more »
      +

      Bureau Terdege

    • Glasvezel verliest vaart – zowel aanleg als activatie
      Dit kwartaal is nog duidelijker geworden dat glasvezel aan vaart verliest. Toezichthouders en commerciële onderzoekers zien in de EU en het VK dat de spade minder vaak in de grond gaat om glas te blazen. Als verklaring gaat in alle landen het verhaal dat de focus is verlegd van aanleg... Read more »
    • Telecom en merken – het blijft verbazen
      In de retail weet men dat merken veel waard zijn en daarom worden die gekoesterd, voor telecom gelden andere regels. Als er een sector is waar merken achteloos gedumpt worden is het wel hier. Wat er in het Verenigd Koninkrijk gebeurt is daar weer een goed voorbeeld van, maar dan... Read more »
    • Waarom stappen we over op glasvezel?
      De uitrol van glasvezel is meer dan een project van aanbieders, de nationale en Europese politiek stuurt ook aan op het overstappen van koper naar FttX. Waarom dat is, lijkt de meeste gebruikers weinig te interesseren. Wie consumenten en zakelijke gebruikers die vraag voorlegt merkt dat veel redenen onbenoemd blijven.... Read more »
    • Datacenter is geen licence to print money of geldmachine
      Met enige regelmaat is te horen dat een datacenter gelijk is aan een geldmachine. Het idee daarachter is dat dit een markt is waar de aanbiedende partijen een stevige onderhandelingspositie hebben en de vragende partijen sowieso goedkoper uit zijn dan de IT in eigen beheer houden. Gelukkig is die aanname... Read more »
    • Nieuwe regels India voor telefoonnummers – deels een flashback
      Naast mobiele telefonie bestaat er ook nog steeds bellen via een vaste verbinding. Een recente melding van TRAI, de toezichthouder in India over vaste telefoonnummers komt in Nederland behoorlijk gedateerd over. TRAI heeft twee nieuwe maatregelen voor telefoonnummers bekend gemaakt. De eerste heeft uitsluitend betrekking op vaste verbindingen. Wie daar... Read more »
    • Netneutraliteit ondermijnen blijft businessrule Deutsche Telekom
      Deutsche Telekom behoort tot de grootste tegenstanders van netneutraliteit. Keer op keer valt op dat klanten van het bedrijf netwerkproblemen ervaren die verklaarbaar zijn door het knijpen van de toegang tot andere netwerken. Dit past naadloos bij de druk die de telco uitoefent op anderen om te betalen voor betere... Read more »
    • Elk keer weer raak: fantastische 5G cijfers uit China
      Je kunt er de klok ondertussen op gelijkzetten: in januari verschijnen berichten uit China over een groei van het aantal 5G klanten. Elk jaar ook blijken die cijfers niet te kloppen, want er is een een abonnementsvorm zegt niets over het gebruik. Het is inmiddels zo dat de Chinese persagentschappen... Read more »