+

    Frankwatching - Social Media

  • Een overzichtelijke contentkalender maak je zo [6 tools]
    We weten het allemaal: social media is een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. De hoeveelheid aan socialmedia-platformen is groot en per platform deel je weer wat anders en op een ander tijdstip. Om chaos en stress te voorkomen, staat er een belangrijk onderdeel centraal: een goede planning en contentkalender. Een... Read more »
  • Brazilian marketing op TikTok: mag je zomaar video’s van anderen gebruiken?
    Mag je de blooper van een ander gebruiken om er je eigen producten of diensten mee aan te prijzen? Wat zeggen onze wetten en de voorwaarden van de socialmedia-platforms daarover? Welk risico loop je dan eigenlijk? Welk socialmedia-platform? Wat wel en niet mag, hangt deels af van het socialmedia-platform waar... Read more »
  • Social selling op LinkedIn: flirten met potentiële klanten
    In de wereld van sales is er met social selling een nieuwe danspartner op het LinkedIn-toneel verschenen. Steeds meer organisaties houden zich op het zakelijke platform bezig met social selling, maar wat is het eigenlijk? In het kort heeft deze manier van verkopen veel overeenkomsten met daten in de kroeg.... Read more »
  • Effectief leads genereren via LinkedIn? Plaats oogstbijdrages
    Stel je eens voor: je plaatst een LinkedIn-post die dagenlang elk uur van de dag tientallen reacties oplevert van personen uit jouw doelgroep. Duizenden commentaren van potentiële klanten onder jouw bijdrage. En dat geheel organisch, dus zonder advertentiekosten. Hoe geweldig zou dat zijn? Dit soort bijdrages zijn uitzonderlijk, maar zeker... Read more »
  • Succesvol op TikTok? Start met een crossplatform- & funnel-strategie
    Gebruik jij als marketeer ‘it’s not giving’, ‘it’s not a vibe’ en ‘dululu’ al in jouw marketingstrategie op TikTok? Dan ben je lekker bezig. Het creëren van een succesvolle socialmedia-strategie is niet altijd even makkelijk. En dat snappen we. Daarom geven we je in dit artikel slimme handvatten voor jouw... Read more »
  • De nieuwste opkomende social-kanalen van 2024
    Hoe zit het met de nieuwe bekende of minder bekende opkomende social-kanalen? Alternatieven voor X bijvoorbeeld, zoals Bluesky. Onbekend maakt onbemind. Aan mij de taak om deze aan het licht te brengen en wat dieper in te gaan op de nieuwste platformen. Welke kanalen zijn opkomend in 2024 en gaan... Read more »
  • Dé TikTok-trend op dit moment: Brazilian marketing
    Dat TikTok een groot succes kan zijn voor bedrijven, is al een tijdje bekend. Toch is het lastig om dat succes te bereiken. Wegens de grote hoeveelheid aan concurrentie en video’s die verschijnen op het platform, is het belangrijker dan ooit om onderscheidend te zijn en op te vallen. De... Read more »
    +

    team5pm

  • VideoVolkswagen gets 20% more out of their budget with an online-first commercial
    Volkswagen achieves 20% more impact with online-first for a completed view Last year Volkswagen launched the amazing TV commercial (TVC) “Afscheid” in collaboration with Dentsu. A man cries in his car, not because he bought a new Volkswagen, but because he has to say goodbye to his old one. A... Read more »
  • these are the do’s and don’ts for brands on TikTok in 2024
    #1: TikTok is a huge traffic driver for brands We all know the American phrase ‘TikTok made me buy it’. Creators that test products in viral videos, resulting in sold out shelves and online stock. But can a brand also do this? Yes, absolutely! We created a pilot for bol... Read more »
  • VideoVideothis is how HEMA unlocks the great potential of TikTok
    TikTok is a search engine  Besides TikTok being a platform where products are sold out within no-time, and creators get world wide fame within a few hours, the platform also entered the market as the favorite search engine of Gen Z. Yes, you read that correctly. This generation prefers quick... Read more »
  • Videoteam5pm introduces ‘attention ads’
    Attention Ads: create strong commercials that fit the online world That's why Team5pm introduces 'Attention Ads' - a new, integrated way of creating and distributing effective digital-first commercials. By playing by the rules of the online world your brand will not only be able to grab your viewer's attention, but... Read more »
  • creating an online ad? big chance you’re missing out on opportunities!
    Modern age viewing behaviour changed advertising When we think of traditional style TV advertising, the best practice has been to slowly build up to the action.  But now in an on-demand online world, viewer behaviour has changed.  Being targeted with an ad feels more and more like a hard-core interruption... Read more »
  • mastering social seo: rank high with short-form video
    73% of consumers prefer to watch a short-form video to discover new products (wyzowl, 2022). So how does social SEO work on each platform? Does this mean that the younger generation only watches short videos? No! According to YouTube’s Culture and Trends Insights team, 59% of Gen Z watch longer... Read more »
  • maximising your brand’s visibility: a guide to Social SEO
    The importance of short-form video content for your brand The popularity of short-form content is in our day and age rapidly rising and during the new year this won’t change. In fact, 90% of global marketers will increase or maintain their investment in short-form videos this year. So, what is... Read more »