+

    Frankwatching - Social Media

  • 7 socialmedia-trends voor 2025 om in de gaten te houden
    Wat mij dit jaar echt opvalt, is hoe complex het socialmedia-landschap is geworden. We zien een explosie van contentcreatie en een stortvloed aan nieuwe AI-tools, maar ook een toename van negativiteit, politieke polarisatie en verschuivende doelgroepen. In dit artikel neem ik je mee in de socialmedia-trends van 2025. Instagram en... Read more »
  • 6 socialmedia-trends waar je dit jaar niet omheen kon
    Door social media als strategisch speelveld te benutten, kwamen merken het afgelopen jaar steeds dichter bij hun publiek. In 2024 gaf AI een creatieve versnelling, werd short-form video de norm, en werd de kracht van user-generated content opnieuw bevestigd. Om je te inspireren, neem ik de zes belangrijkste trends onder... Read more »
  • Met deze tips haal je alles uit de LinkedIn Video Tab [infographic]
    Heb jij op LinkedIn al door de Video Tab gescrold? Je vindt deze TikTok-achtige video-feed in de mobiele app. In navolging van andere platforms, is short-form video op LinkedIn dé nieuwe manier om veel zichtbaarheid te genereren. Hoe maak je een opvallende video? Deze tips helpen je op weg.  Als... Read more »
  • TikTok of Google? Zo gaat je doelgroep op zoek naar inspiratie [onderzoek]
    Je kent het wel: die ene collega vertelt over een leuke, nieuwe hotspot van afgelopen weekend. Of een vriendin is razend enthousiast om volgend jaar naar Montenegro af te reizen. ‘’Hoe kom je daar bij?’’ Grote kans dat beiden geïnspireerd zijn via TikTok. Guilty! Tegenwoordig scrollen mensen liever snel op... Read more »
  • De échte gamechanger op LinkedIn: Thought Leadership Ads
    Vergeet de nieuwe videofeed. Bespaar je de tijd om alle minimale aanpassingen in het (organische) algoritme toe te passen in de hoop een paar extra impressies te behalen. De grootste verandering vindt al enige tijd plaats en dat is dat LinkedIn steeds meer inzet op betalende klanten. Het wordt, en... Read more »
  • Geen inspiratie voor LinkedIn-content? Start met recyclen
    Steeds meer verkopers houden zich bezig met het delen van content op LinkedIn. Het is de manier om in contact te blijven met je netwerk en nieuwe relaties op te starten. Elke keer nieuwe content bedenken en maken kost veel tijd. Het duurt nog langer als je geen inspiratie hebt.... Read more »
  • Gen Z online bereiken? Wees echt, ga mee met de tijd & meer
    Gen Z wordt vaak gezien als een generatie die veel te veel tijd doorbrengt op social media. En dat met de spanningsboog van een goudvis. Nu zit er, als je het mij vraagt, zeker een kern van waarheid in dit stereotype, maar Gen Z’s socialmedia-gebruik is nog niet zo ‘slecht’... Read more »
    +

    team5pm

  • Videoget more out of your fall campaign: 5 essential tips for effective online commercials
    1. prefer one story over a collage narrative with multiple scenes You might see it often: commercials with different scenes (a collage narrative) that mean to highlight different audiences and situations. All in one ad. These types of creatives won’t hold enough attention online. Every separate part can cause viewer... Read more »
  • Google bets on AI-powered search with Gemini – here’s what it means for your brand
    the impact of AI on search and your brand  AI is a hot topic. Every marketer feels the need to do something with it. This is why Google’s new AI update causes a lot of stir in the search industry. The summary? A lot is happening but essentially, not much... Read more »
  • Volkswagen gets 30% more out of their budget with an online-first commercial
    Volkswagen achieves 30% more impact with online-first for a completed view Last year Volkswagen launched the amazing TV commercial (TVC) “Afscheid” in collaboration with Dentsu. A man cries in his car, not because he bought a new Volkswagen, but because he has to say goodbye to his old one. A... Read more »
  • these are the do’s and don’ts for brands on TikTok in 2024
    #1: TikTok is a huge traffic driver for brands We all know the American phrase ‘TikTok made me buy it’. Creators that test products in viral videos, resulting in sold out shelves and online stock. But can a brand also do this? Yes, absolutely! We created a pilot for bol... Read more »
  • Videothis is how HEMA unlocks the great potential of TikTok
    TikTok is a search engine Besides TikTok being a platform where products are sold out within no-time, and creators get world wide fame within a few hours, the platform also entered the market as the favorite search engine of Gen Z. Yes, you read that correctly. This generation prefers quick... Read more »
  • Videoteam5pm introduces ‘attention ads’
    attention ads: create strong commercials that fit the online world That's why team5pm introduces 'Attention Ads' - a new, integrated way of creating and distributing effective digital-first commercials. By playing by the rules of the online world your brand will not only be able to grab your viewer's attention, but... Read more »
  • creating an online ad? big chance you’re missing out on opportunities!
    Modern age viewing behaviour changed advertising When we think of traditional style TV advertising, the best practice has been to slowly build up to the action.  But now in an on-demand online world, viewer behaviour has changed.  Being targeted with an ad feels more and more like a hard-core interruption... Read more »